פרחי אקדמיה

חשיפה ואמונה ביכולת ובחשיבות לרכוש השכלה גבוהה
תלמידים רבים, סובלים מדימוי עצמי נמוך וחוסר אמון ביכולתם להצליח בלימודים בפרט ובחיים בכלל. פרויקט "פרחי אקדמיה" נועד להגביר את היכולת והמוטיבציה של תלמידים לקראת בחינות הבגרות, תוך צמצום המרחק הסובייקטיבי בין התלמידים לבין המוסדות להשכלה גבוהה. כל זאת נעשה באמצעות סטודנטים צעירים המגיעים ממקומות דומים ומהווים מודל לחיקוי עבור התלמידים. סטודנטים אלו מגישים לתלמידים מידע עדכני אודות מגוון אפשרויות העומד לפתחם, מקיימים סדנאות העוסקות בדימוי עצמי, העשרת כלים ומיומנויות למידה והיכרות בלתי אמצעית עם מוסדות הלימוד. הכרה בחשיבות השכלה גבוהה + אמונה ביכולת להגיע אליה = מוטיבציה לבגרות
קהל היעד
תלמידי כיתות י'-יא' הלומדים במסגרת של כיתות מב"ר/אומץ אשר קיים חשש כי לא יממשו את הפוטנציאל הגלום בהם ולא יגיעו לבגרות מלאה ובהמשך – להשכלה גבוהה.
מטרות
- העלאת תחושת המסוגלות העצמית בקרב התלמידים וביכולתם להגיע ללימודים גבוהים.
- העלאת המוטיבציה לקראת תעודת הבגרות.
- העלאת המודעות לחשיבות ההשכלה הגבוהה, הענקת מידע וחשיפה לאקדמיה.
- הכרות של עם סטודנטים מרקע דומה "שעשו את זה", שיהוו מודל לחיקוי.
אמצעים
- שמונה מפגשים המועברים ע"י סטודנטים חברי קרן אייסף מהווים מודל ראוי לחיקוי.
- המפגשים מציעים מידע עדכני ומגוון ביחס לאפשרויות להשגת השכלה גבוהה, סדנאות דימוי עצמי, מיומנויות למידה, הכנה לבחינות, תכנון זמן, קבלת החלטות ומיקוד שליטה.
- סיור ברחבי האוניברסיטה המספק הכרות ישירה ובלתי אמצעית עם חיי הסטודנט והווי האוניברסיטה וכולל ביקור באולמות הרצאות, מעבדות מחקר, מכינה קדם אקדמית, ספריות, מרכזי ספורט, מעונות הסטודנטים, קפיטריות ועוד.