פתיחת שנת הלימודים וההתארגנות הקדחתנית כבר מאחורינו, הבחינות הסמסטריאליות בפתח והשלמנו את ההערכות לפרויקטים ההתנדבותיים, ובהם פרויקט גשר לאקדמיה בחולון.
פרויקט גשר לאקדמיה בחולון ופרויקט גשר לאקדמיה בנשר מתקיימים בתמיכתם הנדיבה של לונה וסלים בנדטה מניו יורק. הצלחתם של התלמידים והסטודנטים בחולון ובנשר עומדת בראש מעייניהם של לונה וסלים, והם מלווים את הפרויקטים מקורב.
הפרויקט מספק מסגרת שבה סטודנטים של קרן אייסף בתוכנית מרכז חונכים תלמידי כיתות י' עד י"ב מכיתות מב"ר (מסלול בגרות רגיל) ואומ"ץ (למניעת הנשירה מבתי ספר תיכוניים) בביה"ס הרצוג בחולון. בנוסף למפגשי החונכות הפרטניים שנועדו לסייע בלימודים, הסטודנטים משמשים מודל לחיקוי והופכים לאחים ואחיות גדולים שמסייעים לתלמידים גם במישור האישי והחברתי.
מטרות הפרויקט שאפתניות: אנחנו מקווים ש- 90% מהתלמידים יישארו במסלול לבגרות מלאה, ומצפים לראות שיפור של כ- 15% בציוני התלמידים עד סוף שנת הלימודים במקצוע העיקרי שאותו הם לומדים בעזרת הסטודנט.
השנה משתתפים בפרויקט 14 סטודנטים, חונכים ורכזים, ו-29 תלמידים. מפגש פתיחת השנה בבית הספר הרצוג התקיים ב- 12 בנובמבר. המפגש נפתח ב"פעילות הצמדות" שבה הכירו החניכים והחונכים אחד את השני. לאחר מכן התחלקו התלמידים לשתי קבוצות לפעילות חברתית: כיתות י' וכיתות יב', ערכו סבב הכרות ובסופו הייתה תחרות שחשפה את מטרת העל של קרן אייסף "צמצום פערים חברתיים באמצעות השכלה גבוהה".
בסיום המפגש יצרו המשתתפים קפסולת זמן וכל חניך וחונך כתבו את הציפיות שלהם מהחונכות. עוד הוחלט שבמהלך השנה ייצאו כולם ביחד לסיור במוסד אקדמי, ושהחניכים והחונכים יארגנו ביחד יום התנדבות.
התלמידים המשתתפים בפרויקט הם מכיתות מב"ר, אומ"ץ ואתגר. מרביתם בעלי קשיים לימודיים הנובעים גם מקשיים כלכליים וחברתיים שמלווים אותם מילדותם. תלמידי כיתות י"ב שמשתתפים זו השנה השלישית בפרויקט מתוך בחירה, מעידים יותר מכל על השפעת הסטודנטים על המוטיבציה שלהם. רוב הסטודנטים נולדו וגדלו בחולון ולכן הקשר האישי שלהם עם החניך נוצר במהירות על בסיס מכנה משותף רחב ונקודת פתיחה דומה. הסטודנטים מהווים עבור התלמידים מודל לחיקוי, ומשמשים הוכחה שגם הם יכולים ללמוד באקדמיה ולהצליח.